domingo, 13 de janeiro de 2013

Sunday Stamping Challenge: Light samp over a dark base

Hello there :)

How was your sunday?  I hope better than mine, I just arrived from the vet with my cats :| Today the chosen theme in AIS group is a simple one: Light stamp over dark base. Lots and lots of endless possibilities here lol. Mine is a simple manicure too that didn't turn out quite what I was expecting.

Como foi o vosso Domingo? Espero que melhor do que o meu, acabei de chegar do veterinário com os meus gatinhos :| Hoje, o tema escolhido no Grupo AIS é bastante simples: Carimbo claro sobre uma base escura. As combinações possíveis são imensas não concordam? :p A minha manicure também é simples, mas não ficou exactamente como esperava. 
I started by painting two coats of Leticia Well Nº402. This is a great black but... so many bubbles, ugh! I tried to solve them with Pupple 2 dry top coat but it didn't work. After dry I stamped with Up Colors Rosa Prisma the pretty roses design from BM 323 and finished with a coat of Seche Vite to both seal the design and erase the bubbles.

Comecei por pintar duas camadas do Leticia Well Nº402. Este é um bom verniz preto... mas faz tantas bolhas, grrr! Tentei resolvê-las com o top coat Purple 2 Dry mas não funcionou. Depois de seco carimbei com o verniz Up Colors Rosa Prisma o lindo desenho de rosas da plaquinha BM 323 e terminei com uma camada do top coat Seche Vite, tanto para eliminar as bolhas como para selar o carimbo. 
When I choosed La Femme Rosa Prisma as the stamping polish I didn't test it over black, so  I was kinda disappointed with the holographic prism... I wanted more! lol But what really annoy me was the fact that my polish base turned from black to blue in the morning in every nails except the ring one! I don't know who to blame this for, whether the top coats or the black polish. Anyway both top coats never did this to me before. It's not ugly, on the contrary, but I do prefer to decided the outcome of my nails for myself lol. What do you think? Kisses :)

Quando escolhi o La Femme Rosa Prisma para carimbar não o experimentei sobre preto antes, por isso fiquei um tanto desiludida com o prisma holográfico... queria mais! lol Mas o que me deixou irritada foi que a cor base mudou para azul escuro em todas as unhas excepto no anelar, durante a noite! Não sei quem culpar sobre isto, se os top coats ou o verniz preto da Leticia Well. Seja como for, os top coats nunca me deram problemas anteriormente...  Até nem fica mal, antes pelo contrário, mas prefiro ser eu a decidir como ficam as minhas unhas lol. O que acharam? Beijinhos :)
Indoors and before the color change / Dentro de casa e antes da mudança de cores

Cristina Santos***

5 comentários:

  1. This mani is so pretty and sweet. Love the roses. Kiss

    ResponderEliminar
  2. I like subtle roses much better than the bold ones. You're mani is a success in my book then :)

    ResponderEliminar
  3. What a pretty mani !! Love those roses :)

    ResponderEliminar
  4. Bem linda essa mani!!
    Bjs

    ResponderEliminar
  5. Ficou perfeita esta tua nail... e estava azul mesmo... acho que a tua base preta não gostou dos TC...
    Bjs
    Luísa

    http://efoiumdiaqueelacriouoseublogue.blogspot.pt/

    ResponderEliminar

Ladies, feel free to leave a comment whether good or not, i appreciate it.
I will answer comments here in the post :p

Chicas, por favor estejam a vontade de deixar um comentário, quer seja bom ou mau, a vossa opinião é muito importante para mim!
Vou responder aos comentários no próprio post :p

Disqus Comentários